Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Stres w pracy – jest na to sposób

Napięta atmosfera w pracy, zbliżające się terminy rozliczenia projektów czy nie udane spotkanie z klientem. Wszystko to powoduje, że życie zawodowe potrafi czasem solidnie nas zestresować.

Galeria:

Stres w pracy  –  jest na to sposób

Zobacz także:

Słowa kluczowe:

Przemęczenie, migreny, bóle brzucha czy kręgosłupa, to typowe objawy oznaczające, że mamy właśnie ciężki okres w pracy. Ale jest na to sposób. Poniższy artykuł pokazuje jak łatwo możesz znów cieszyć się dobrym samopoczuciem i wrócić do codziennych zadań z nową dawką energii.

Ty tu rządzisz

Dokładnie tak. Nie pozwól aby to stres zapanował nad Twoim życiem. Staraj się go unikać stosując się do kilku prostych metod, które wpłyną pozytywnie na Twoje samopoczucie i podejście, a co za tym idzie także na realne szanse uporania się problemami. Po pierwsze, niezależnie od ich skali trudności musisz spróbować panować nad swoim nastawieniem do pracy. Czasami wystarczy spojrzeć na wszystko z innej perspektywy, aby w najgorszej sytuacji znaleźć coś pozytywnego.  Po drugie, warto skupić się na zwalczaniu przyczyn stresu. Dlatego zaplanuj porządek wykonywanych zadań oraz określ ile czasu potrzebujesz na ich wykonanie. Spróbuj również wygospodarować trochę czasu na sytuacje awaryjne, dzięki temu nic Cię już nie zaskoczy.

Problemy nie rozwiążą się same

Problemy finansowe firmy, odejście wieloletniego pracownika czy chociażby niepewna sytuacja na rynku, to problemy z którymi często borykają się osoby na wysokich stanowiskach. Podejmowanie decyzji, od których zależą losy pozostałych pracowników może być źródłem ogromnego stresu. Choć nie każdą sytuacje da się przewidzieć i zaplanować, to można się na nią przygotować. Warto więc mieć w zanadrzu kilka rozwiązań przygotowanych z myślą o sytuacjach awaryjnych. Zawsze wtedy, kiedy robi się gorąco otuchy może nam dodać właśnie taki opracowany wcześniej plan działania. Kolejna ważną kwestią jest bycie przygotowanym na gorsze okresy w firmie. Dlatego gdy wiemy, że w najbliższym czasie sytuacja może zrobić się nieciekawa, warto rozwiązywać na bieżąco, każde, nawet najmniejsze problemy.

Nie zabieraj pracy do domu

Nagromadzenie obowiązków w pracy i związany z tym stres często powoduje, że pracujemy dalej, nawet po powrocie do domu. Jest to poważny błąd, gdyż bez odpoczynku zarówno tego fizycznego jak i psychicznego, stres i frustracja będzie w nas narastać. Dlatego też, stosuj jasny podział czasu na pracę, przyjemności i życie prywatne. Czasami zwykłe wyjście z domu wieczorem i spotkanie ze znajomymi potrafi czynić cuda.  Nie traktuj domu jedynie jako miejsca do spania. Pomyśl o zorganizowaniu rodzinnej wycieczki za miasto lub weekendowym pikniku. Oderwanie się od życia codziennego oraz czas spędzony z bliskimi na pewno naładuje Cię pozytywną energią. W końcu dobry pracownik, to zadowolony pracownik.

Więcej praktycznych porad znajdziesz na:

 http://www.grafton.pl/strefa-kariery/