Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Jak skutecznie sprzedać wycieczkę, bądź wypromować obiekt noclegowy?

Stawiasz pierwsze kroki w branży turystycznej i już zaliczyłeś wpadkę? Wszyscy opowiadali Ci jak to pięknie wszystko wygląda, a Ty odnosisz wręcz odwrotne wrażenie? Nie przejmuj się zbytnio, bo początki są trudne w każdej pracy.

Zobacz także:

Słowa kluczowe:

Postaraj się zastosować do kilku wskazówek.
Praca w biurze podróży.

Wchodząc do biura klient powinien mieć wrażenie, że już jedną nogą jest na wakacjach. Słoneczny wystrój, kolorowo i przyjemnie. Kuszą eksponowane na półkach katalogi. Można też zadziałać subtelniej, w nieco ukryty sposób. Niebagatelną role odgrywa tutaj również zmysł powonienia.  Podczas sprzedaży technikę tę stosuje się z pozytywnym skutkiem już od jakiegoś czasu. Stosowane są tutaj różnego rodzaju mieszanki zapachowe. W biurach podróży najlepiej sprawdza się połączenie aromatów olejku do opalania. W takiej atmosferze o wiele łatwiej i szybciej klient jest w stanie podjąć decyzję o zakupie wycieczki.

 Aby być skutecznym w tej dziedzinie należy zagłębić się w 3 podstawowe bardzo ważne  aspekty, czyli:

  • Dobry kontakt z klientem. W tym przypadku niezastąpiona jest umiejętność stosowania języka perswazji i manipulacji. Oczywiście sprzedawca nie powinien być nachalny, jedynie dyskretnie i umiejętnie poznać potrzeby klienta i zaproponować mu to, co będzie dla niego najlepszym rozwiązaniem. Tego wszystkiego można nauczyć się podczas szkoleń turystycznych, które precyzyjnie podpowiedzą nam, jak sprzedać wycieczkę. To właśnie podczas szkoleń poznamy zagadnienia dotyczące: marketing i reklama w turystyce, a także obsługi klienta.
  • Znajomość destynacji. Czyli znajomość krajów kurortów, hoteli i innych atrakcji będących rarytasem dla turystów.  Trzeba umieć przedstawić klientowi to, czego on od nas oczekuje, a także pomóc mu dokonać najbardziej odpowiedniego wyboru.  Podstawy technik sprzedażowych w branży turystycznej można zdobyć w trakcie teoretycznej nauki jednak sukces związany jest z praktyką. Sprzedawca powinien sam jeździć, poznawać i oglądać.
     
  • Duże znaczenie ma również umiejętność obsługi specjalistycznych systemów rezerwacyjnych.

Promocja i sprzedaż noclegów.

Ważnym elementem jest umiejętność promowania obiektów noclegów. Istnieje wiele sposobów, do których za najbardziej skuteczne uważa się reklamę w czasopismach branżowych, umowy z biurami podróży, reklamę na bilbordach czy ulotki, jak również reklamę w Internecie. Klienci coraz częściej korzystają z rezerwacji obiektów na wakacje za pośrednictwem Internetu. Jest to dużo wygodniejszy, jak również tańszy sposób, ponieważ omijana jest w takim wypadku marża pośredników.

To, co jest najważniejsze od kilku lat, to także obecność w serwisach społecznościowych, na przykład Twitter, czy Facebook. To właśnie tu ludzie wymieniają się poglądami na temat hoteli, kwater, czy innych obiektów noclegowych i to właśnie tu masz największą szansę na dotarcie do największej liczby odbiorców.

Warto korzystać także z typowych baz hotelowych. Biorąc pod uwagę ten aspekt warto jest dodać swój obiekt do takiej bazy noclegowej. Należy jednak pamiętać, żeby pokazać go z jak najlepszej strony poprzez dodanie szczegółowego opisu oraz jak największej ilości zdjęć, które będą stanowić wszystkie niezbędne informacje, jakie w danej chwili oczekiwane są przez klienta.

Szybka odpowiedź na zapytania od klientów spotka się z uznaniem, a dzięki temu będziemy wiarygodnym oferentem. Do tego szybkie reagowanie na wszelkie sugestie klientów przyczyni się do budowania dobrej marki – godnej polecenia innym, a to procentuje najbardziej.

Otwartość, elastyczność i nowoczesność sprawdzi się w każdej branży tym bardziej w branży turystycznej.

 

Szkolenia turystyczne dla całej branży - polecamy.